Bye Bye Hongkong, Hello Sydney - Reisverslag uit Blacktown, Australië van Luuk&Simone Sengers/Peters - WaarBenJij.nu Bye Bye Hongkong, Hello Sydney - Reisverslag uit Blacktown, Australië van Luuk&Simone Sengers/Peters - WaarBenJij.nu

Bye Bye Hongkong, Hello Sydney

Blijf op de hoogte en volg Luuk&Simone

12 September 2012 | Australië, Blacktown

De laatste dagen in hongkong hebben vooral bestaan uit winkelen, De nationale sport! Overal waar je komt hebben ze super grote shopping malls met alleen maar de hele grote bekende merken zoals, Gucci, Fendi enz.. Denk je ze gezien te hebben, na 10 meter heb je ze weer allemaal! De Hongkongnezen (?) moeten super rijk zijn want goedkoper is het niet. We zijn daarnaast ook nog een dag .naar lantau Island geweest om de big boedha te zien. Deze is inderdaad heel big maar daar is alles ook wel mee gezegt. In vijf dagen heb je hongkong prima gezien en we waren er dus ook wel klaar voor om naar Australie te gaan!

We zijn nu 2 dagen in Australie bij fam. Sengers. Ze hebben ons opgehaald op het vliegveld en er meteen voor gezorgt dat we ons thuis voelen. Hun wonen in blacktown, een buitenwijk van Sydney. We hebben maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de was maar eens te doen. Niet heel spannend maar wel heel praktisch! Het is hier zo'n 25 graden en het koelt in de avond echt snel af! Je hebt dan een vest nodig. Ook is het binnen no time donker. Dus geen lange zomeravonden in de tuin in het licht zoals in NL..

Vandaag zijn we naar Featherdale Wildlife Park geweest. Super tof, je kunt er namelijk kangaroo' s knuffelen en koala' s aaien.. Die zijn echt zo zacht! Morgen is het naar downtown Sydney met de trein..

Groetjes,
Simone (en Luuk)

• 12 September 2012 - 10:49

Harold:

Ha

Ik heb het even opgezocht: Wikipedia zegt: Hongkongers, maar dat vinden Joris en ik raar klinken.

Tof maan ff naar Australie, lekker knuffelen in de outback!

Geniet er weer van goei!

Harold

• 15 September 2012 - 19:45

Arno En Rikie:

Ha die Simone en Luuk,

Fijn om te horen dat alles zo goed gaat met jullie,down under!! Al bijna de wereld rond en nu heerlijk genieten van alle mooie dingen die Australie te bieden heeft! Mooie foto's op face book van het Wild life park. Niet erbij maar toch bijna te knuffelen hier in ons koude kikkerlandje. Ook de 1000 treden trap vergeet je nooit meer, heb je ze wel allemaal nageteld??

Vandaag het verjaardagskaartje van jullie gekregen, was een super verrassing!!
    Hartstikke leuk!!

Geniet ervan, maak veel foto's en tot mails!!

Groetjes Arno en Rikie

• 16 September 2012 - 12:51

Ruud En Dorien:

Hey simone en luuk.
    Het ziet er geweldig uit! Wat een reis! Geniet ervan!
    groetjes ruud en dorien

• 18 September 2012 - 09:19

Cathelijne:

Hee jongens,

kijken jullie wel uit is Sidney met al die rellen? en geef de hele familie nog een extra dikke knuffel van mij!!

X lijn

• 19 September 2012 - 21:51

Bas:

Hey jongens,

Hoe is het down under? Hier begint het weer vroeg donker te worden, alhoewel we vandaag niet hebben mogen klagen ....

Benijd jullie ten zeerste:)

Veel plezier en ervaringen gewenst!

xx

Bas

• 21 September 2012 - 18:19

Iva:

Mona!! Dat klinkt goed, ik ben benieuwd naar jullie volgend verhaal!! X

• 28 September 2012 - 22:14

Herman Sengers:

Hoi Luuk en Simone,
    Al even niets meer gehoord, mar ik ga er van uit dat jullie bezig zijn met een leuke trip vanuit Cairns met de auto. Hoe bevalt het links rijden? En hebben jullie nog gevaarlijke slangen gezien?
    Nel wil graag weer even skypen als dat mogelijk is. Kun je morgen een berichtje sturen.
    Tot snel weer,
    Pap

• 30 September 2012 - 06:27

Kevin En Anne:

Hey Luuk en Simone,
    Met stokjes eten lukt jullie al goed zo te zien!!
    Apart om die hoge wolkenkrabbers te zien, je zult erin wonen zeg!
    Wij volgen jullie avontuur in ieder geval.
    Nog een geweldige reis gewenst.
    Groetjes Kevin en Anne