Whale's - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Luuk&Simone Sengers/Peters - WaarBenJij.nu Whale's - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Luuk&Simone Sengers/Peters - WaarBenJij.nu

Whale's

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Luuk&Simone

10 Oktober 2012 | Australië, Hervey Bay

De laatste update was vanuit Magnetic Island, waar we een aantal gave dagen gehad hebben. We hebben paard gereden door de bush en met de paarden gezwommen in de zee. Dat was wel heel gaaf om te doen. Zadel af, kleding uit en in bikini/zwembroek de zee in. En niet cruzen door de branding maar gewoon echt zwemmen met je paard! Het was best een beproeving om er op te blijven zitten aangezien er geen zadel was om vast te houden en je mocht niet aan de teugels trekken omdat anders het paard niet fatsoenlijk kon ademen. Vasthouden aan de manen dus.

Na Magnetic Island wilde we graag een beetje de outback in. We zijn dus landinwaards gereden en dan kom je dus echt kilometers niets tegen. Na een hele dag rijden hadden we het eigenlijk al wel gehad. Het is heel mooi om te zien maar op een gegeven moment zijn uitgestrekte velden ook maar uitgestrekte velden. We hebben een nacht in hillbilly-town of te wel Rolleston doorgebracht omdat het niet echt meer safe was om verder te rijden. Het wordt hier zo snel donker en de wegen zijn niet echt wat je noemt top. De snelweg (dat zou bij ons een 80 km weg zijn) zit vol met gaten en is ook niet echt heel recht gelegt. Je zit dus constant butsend in je auto, goed op de weg te letten of er geen gat is. Soms is er geen verharde weg en is het gewoon zand of grind.. Niet echt top zonder 4WD-Drive. Maar goed, Rolleston is niet echt een plek waar toeristen komen. Er waren vooral mannen die op de camping zaten omdat ze daar in de mijnen werken. Stel je een mijnwerker voor en het klopt, dikke buik, soms een matje enz. Hierna zijn we door getrokken naar de Carnarvon Gorge, een leuk natuurpark waarbij je 12 km over grind moest rijden om er te komen, onze 'Joel' heeft het gered. Na dit avontuur in de 'outback' (de woestijn hebben we niet eens gezien) waren we echt aan de beschaafde wereld toe en hebben we koers gezet naar Hervey Bay.

Dit is de plek waar we nu zijn. Hervey bay is vooral bekend omdat je er in het juiste seizoen walvissen kunt zien en omdat Fraser Island voor de kust ligt. Het walvis spotten hebben we vandaag gedaan en het was AWSOME! Wat een fantastiche ervaring en magische dieren zijn het. 'E'en van de walvissen kwam op 2 mtr afstand even ' hoi' zeggen. Helaas zat luuk net dat minuutje op het toilet. Daar is ie nog niet helemaal van bekomen maar het was gaaf! Zal proberen wat foto' s te posten!

X Simone

• 10 Oktober 2012 - 18:11

Dominique & Ward:

hey Mona en Luuk!

Fotos van de whales gezien op FB... supergaaf!! Ging Luuk een poging doen ze te aaien? Veel plezier nog! Dikke kus

• 10 Oktober 2012 - 20:58

Mama:

geweldig die walvissen, vooral die witte in de touwen.......
    wij zijn jaloers
    domi stuurt netjes van FB alles door, dus het komt ook by ons door....genieten maar
    groetjes en goed uitkijken verder,liefs mama en papa

• 10 Oktober 2012 - 20:58

Mama:

geweldig die walvissen, vooral die witte in de touwen.......
    wij zijn jaloers
    groetjes en goed uitkijken verder,liefs mama en papa

• 17 Oktober 2012 - 12:01

Ellis:

Hey Mona en Luuk,

wat geweldig om te lezen en een beetje mee te kunnen genieten! Hoe is je verjaardag geweest Mona? Vast een feestje met dat lekker eten en dat kado!
    Geniet nog lekker even, hier is het voortaan donker wanneer ik 's ochtends uit bed moet om te gaan werken, dat doet jullie vast goed of niet?! ;)

xx

• 17 Oktober 2012 - 16:57

Ruud Dk:

Keep up the adventure guys!
    Klinkt allemaal supervet!
    Voor ons nog paar weekjes voordat we mogen avonturieren..