Nog 6 - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Luuk&Simone Sengers/Peters - WaarBenJij.nu Nog 6 - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Luuk&Simone Sengers/Peters - WaarBenJij.nu

Nog 6

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Luuk&Simone

21 Oktober 2012 | Australië, Coffs Harbour

Jep, tijd vliegt als je een heel groot land bezoekt! Nog 6 dagen en dan is het exit Australië, en hallo Nieuw-Zeeland. Om eerlijk te zijn zijn we daar ook wel een beetje aan toe! Australië is een heel mooi land. Super mooie natuur en stranden maar na 10 stranden is het allemaal een beetje van hetzelfde. Wat wel heel erg tof aan het land zijn de mensen, super vriendelijk en laidback.. Daar zouden we in NL nog iets van kunnen leren! Altijd een vriendelijk praatje..

Na het walvis spotten zijn we verder richting het zuiden getrokken. Onze eerste stop was Brisbane waar we een super groot appartement hadden. Fijn om even niet op twee wielen te wonen en te slapen op een echt matras. Brisbane heeft een centraal centrum waardoor alles goed te belopen en te shoppen was! Natuurlijk hebben we ook mijn verjaardag gevierd! Iedereen bedankt voor de berichtjes. We zijn speciaal luxe uit eten geweest bij Aria, het restaurant van Matt Moran van masterchef. Ik betwijfel of hij zelf in de keuken stond maar het smaakte zeer goed en het tempo zat er in. Twee uurtjes later stonden we al weer buiten.. In NL gaat het dan toch iets rustiger en met meer luxe..

Het rijden neemt toch redelijk wat tijd in beslag dus vaak rijden we in de ochtend een aantal uur om daarna ergens in een leuk kust plaatsje te arriveren en nog wat strand mee te pakken. Gewoon wat chillen, boekje erbij.. Helemaal prima. Zo zijn we 2 dagen gebleven in Surfers Paradise, de Gold Coast. We hebben getwijfeld om langer te blijven aangezien er een aantal dagen later de GC600 werd gereden. Een race door de straten van Surfers Paradise met V8 super cars. Helaas moest je voor dit drie-daagse event kaartjes hebben die nog al prijzig waren. Wat we wel hebben gedaan is met onze 'Joel' over een stuk van het circuit gereden. We voelde ons helemaal thuis met onze bak!

Daarna hebben we Nimbin bezocht. Alsof je terug op woodstock bent! Heel cool maar ook heel apart. Er wonen alleen maar hippies en wiet is no problemo daar. De vraag of we koekjes of bushwiet wilde is meer dan een keer gesteld. De huizen/winkeltjes zijn beschilderd in felle kleuren en toen we aankwamen waren er vrouwen in lange rokken aan het dansen op straat op de beat van een aboriginee straatmuzikant. Helemaal peace! Na dit korte avontuur zijn we verder getrokken via Byron Bay naar Coffs Harbor waar we nu zijn. We hebben hier surfles en het is best moeilijk! Na de eerste les vooral heel veel zee geproefd te hebben gaat het nu, na de tweede les al wat beter. We hebben allebei al recht gestaan op het bord, al was het maar voor een paar seconden. Vanwege de spierpijn hebben we een dagje rust maar we zijn er zeker van dat het overmorgen top gaat!

• 21 Oktober 2012 - 13:34

Harold:

Blijft boeiend

Geniet er weer van!

• 25 Oktober 2012 - 11:22

Teun:

Heey luuk en simone,
    klinkt allemaal geweldig zou zo willen ruilen;)
    Geniet er nog van en we drinken er een als jullie terug zijn
    groeten teun